уторак, 27. новембар 2012.

Rižoto od špargle (šparoga) i Malvazija Vinakoper

Kao što znamo, Maxi/Tempo lanac kupio je belgijski Delhaize. Belgijanci su doneli po povoljnoj ceni neke zanimljive proizvode kojih nije ranije bilo kod nas. Jedan od tih noviteta je i zamrznuta zelena špargla. Pre nekoliko godina sam jeo krem supu od špargle iz Knor kesice i ukus mi se dopao. Posle sam od te supe prtavio umak za špagete i to je ok. Ali, belgijanci nam nude skoro svežu šparglu i to je prilika za nova gastro iskustva.
Malo proguglam i vidim sistem šta sa šparglom. U šerpu stavim malo maslinovog ulja, iseckan crni luk. Propržim dva minuta. Dodam iseckane špargle i malo vode. Posolim. Dinstam oko 10 min. Dodam pirinač (najviše volim integralni, potopio sam ga preko noći), malo belog vina, vode i dinstam. Dodajem vodu (u rižota se dodaje topla voda!), kuvam. Dodam vegete, bibera i lista peršuna i pred sam kraj malo maslaca. Ispalo je njam, njam, njam!


Uz rižoto od špargle natočio sam si ono najlogičnije-Malvaziju. Naime, u nama poznatim krajevima, špargla raste i jede se baš u Istri, a Malvazija je, znamo to, vinsko blago Istre. U Merkatoru je najispaltivija Malvazija Vinakoper iz Kopra. Na etiketi lepo piše "Kakovostno vino"- kvalitetno vino, a naš uvoznik je na nalepnici naveo da je to vrhunsko vino. No, odavno ta kategorizacija u vinskom svetu nije toliko bitna. Danas možete da naletite na fenomenalna stona vina. Ali, da se vratim Malvaziji. Berba je 2009. a alkohola ima 12,5. Nije to veliko vino, ali je izuzetno pitko i fino izbalansirano. Ima taj divni osvežavajući ukus neopterećujućih kiselina. Malvazija je jedno od retkih suvih vina koje prija i lepšem polu, pa je uvek dobar izbor za romantičan ručak ili večeru, naravno, uz odgovarajuću klopu, a to može biti i gibanica, ili meze od mladog sira prelivenog maslinovim uljem i paradajza ili nešto ozbiljnije, poput pilećeg belog mesa ili neke ribe. A može i sa rižotom od špargle.
Savršeno se uklopilo!

Ocena za Malvaziju Vinakoper: 4+, plus je zbog sjajne cene od oko 350 dinara. Ubedljivo najjeftinija Malvazija na našem tržištu!

Cena jela: Pakovanje špargli u Maxiju je oko 330 din, a za dvoje sam upotrebio oko 1/2 sadržaja kesice. Pola kilograma integralnog pirinča je oko 100 din, a upotrebio sam šaku. Dakle, krajnje jeftino jelo!

Нема коментара:

Постави коментар