уторак, 05. јун 2012.

Iločki podrumi-Traminac (kvalitetno vino)

Jea, evo  konačno jednog pravog regionalnog brenda! U danima kada engleska kraljica Elizabeta obeležava dijamantski jubilej, tj. 60 godina na prestolu, otvorio sam vino koje se služilo te 1952. na njenoj inauguraciji!
Dobro zvuči, zar ne? No, moram da priznam da se na inauguraciji služio vrhunski Traminac, a u mojoj čaši je tek onaj kvalitetni sa geografskim poreklom. Zato i zagrade u naslovu! Neka ih, bitno je da ih nema u ukusu i utisku!
Boja je svetložuta, ali ne tako svetla kakva je npr. Smederevka Povardarje, već malo intenzivnija. Po robusnosti me malo podseća na Jelićev Louis Gedoyn. Iločki kvalitetni Traminac je srednje gustine, svakako slabije gustine od kutjevačkog Traminca kojeg sam probao na Interfestu u N.Sadu prošle godine. Opet, u poređenju sa kutjevačkim sabratom, čini mi se da ima više kiselina i mineralnosti, koje ipak ostaju u drugom i trećem planu. U prvom planu je snaga jačine 14,5% alkohola (godina je2009.). Snaga koja vas ipak ne obori na prvu kao pomenuto Jelićevo vino ili neke Malvazije. Traminac iz Iloka kao da ima malo i neke habzburgovske elegancije-ono vas zavodi malo duže...
Sve u svemu, reč je o odličnom vinu. Ja sam ga pio uz pastu i sir, ali, mislim da bi bolje leglo uz Oradu ili Brancina. Traminac je vino koje možete da guštate i u ženskom društvu. Nije kiselo kao mnoga vina, čak je na granici da ga proglasimio polusuvim, što prija lepšem polu.



Cena.36 kn-550 din

Ocena: 5-

Нема коментара:

Постави коментар