среда, 11. април 2012.

Kafe, restoran, picerija itd.. "Boss" - Subotica, Lignje na žaru i Sovinjon Zvonko Bogdan

Kad se zateknem u lepoj Subotici, uvek jedem u Boss-u. No, time samo otkrivam toplu vodu, jer-zna se kakvo je mesto Boss. Za one koji ipak ne znaju, reč je o ugostiteljskom objektu koji je i kafeterija, i restoran, i picerija i kineski restoran. U ponudi su i orada, losos i lignje, za ljubitelje morskih đakonija. A ja sam jedan od tih, pa sam odlučio da ugodno prolećno popodne upotpunim dalmatinskim klasikom-lignjama na žaru. U jelovniku, kao i na sajtu  www.bosscaffe.com piše ovo:

lignje na žaru

pržene marinirane lignje, servirane sa sotiranim krompirom sa blitvom, dresingom od belog luka i lepinjom.

Mala porcija je 450, a velika 715 dinara.

E, sad, nema tu šta preterano da se objašnjava i komplikuje. To je jednostavno jelo i tu ne treba da se filozofira.  Pored napisanog, na tanjiru se, više dekoracije radi dobiju dva velika lista zelene salate, na kojima su lignje+krompir&blitva, nekoliko crnih maslina, dve kriške limuna... Lignje su plivale na grilu taman koliko treba i kako treba, dovoljno kratko da ne postanu gumenaste, a krompir i blitva su isto bili savršeni, posuti sa malo bibera.
Lignje na dalmatinski sam 2 x jeo i novosadskom restoranu Fish & Zelenish, i poređenje je neminovno. Više mi se sviđaju Bossove! U Fishu & Zelenishu u dresingu nema belog luka! Kada sam pitao gde je beli luk, rekli su da je već u jelu ( ili dresingu, ne sećam se). Nisam video, nisam osetio. I to mi je bilo neverovatno. Morao sam biberom da začinim lignje, ali, nije to to. Inače, u Fishu & Zelenishu su lignje bile uvek savršeno ispržene, ali ali ali... nema belog luka! (Pa, mislim, sledeći put kad budem pri parama, a prijedu mi se lignje u F&Z poneću koji čen!).  Ono što izdvaja Bossove lignje je i još jedan mali ali vredan detalj-među lignje je stavljeno i nekoliko kapara! Sjajna ideja, tako logična, tako dobra, a tako retka! Mediteran sa mediteranom. Neobično je da se ni u jednom restoranu u Kavali u Grčkoj, ni u nekoliko po Dalmaciji u kojima sam jeo, nisu toga setili!

Na preporuku ljubaznog konobara, uz lignje sam pio vino kuće, Sovinjon iz podruma Zvonka Bogdana. Ima i kiselina, možda za nijansu preteranih, ali i mineralnosti, što ja kod belih vina jako volim. Cenim da je procenat alkohola oko 13, možda čak i 13,5. Čaša od 1,5 deci je 230 dinara.

P.S. My Wife je bila zadovoljna sečuanskom piletinom, a posebno nes kafom. 


Ocena za Lignje na žaru: 5

Ocena za Sovinjon Zvonko Bogdan: 4+



 

Нема коментара:

Постави коментар